Płyn do czyszczenia pralki - czy warto kupić?

Czy kiedykolwiek zaglądaliście do wnętrza swojej pralki? Czy widzieliście jakie czają się tam "potwory"? Ja niestety zostałam do tego zmuszona...



Piorę, piorę i piorę i za każdym razem czuję ten paskudny zapach po wyciągnięciu prania z pralki. Myślałam, że to po orzechach piorących tak śmierdzi i przerzuciłam się znów na pachnące płyny piorące. Nic to nie dało. Jak śmierdziało tak zostało.


Zajrzałam więc do środka pralki. I co ujrzałam? Zobaczcie sami.

Pralka przed zastosowaniem płynu do czyszczenia pralek


Nie wiedziałam co z tym fantem zrobić. Próbowałam pozbyć się tego przy pomocy octu. Poszła w ruch cała butla i nic. Pomogło ciut i to na chwilę. Po kolejnym praniu śmierdzący problem wrócił.

Któregoś dnia, będąc w Biedronce, zobaczyłam na półce nowe środki czystości, m.in. płyn do czyszczenia pralki. Cena nie była wygórowana, więc wzięłam na próbę. Może coś zadziała - pomyślałam.



I tak oto płyn do czyszczenia pralki trafił do mojego domu. Przyznam, że nigdy wcześniej nie miałam takich "problemów" z pralką. Być może jest to mankament pralek ładowanych od góry. Gdy tylko się je zamknie, zaczyna natychmiast coś w nich rosnąć ;)

Płyn do czyszczenia pralki Ultra PRO (taka jego nazwa) służy do czyszczenia bębna pralki, uszczelek oraz komory dozującej, czyli wszystkich najważniejszych elementów naszej pralki. Dostępny jest w plastikowym opakowaniu o pojemności 250 ml i przeznaczony jest do jednorazowego zużycia.

Kilka słów od Producenta

Środek do czyszczenia pralki usuwa osad kamienny oraz resztki brudu, proszku do prania i produktów do płukania tkanin.

Skutecznie odświeża i pielęgnuje pralkę, zapobiega ponownemu osadzania się kamienia w bębnie, przewodach i grzałce. Czyści też elementy gumowe oraz plastikowe.

Środek należy stosować regularnie, czyli 2-3 razy w roku.

Sposób użycia

- dozownik: szufladę z dozownikiem należy wyciągnąć z pralki i zanurzyć na ok. 30 minut w roztworze 4 litrów ciepłej wody i 50 ml płynu do czyszczenia pralek. Następnie dozownik należy oczyścić z resztek płynu i zamontować w pralce.

- uszczelki: niewielką ilość płynu nanieść na ściereczkę i przetrzeć gumowe uszczelki. W przypadku silnych zabrudzeń czynność powtórzyć. Należy to robić przy użyciu gumowych rękawic.

- bęben pralki: pozostałą ilość płynu wlać do głównej komory dozującej. Włączyć pustą pralkę bez bielizny i środka piorącego na program zasadniczy (min. 60°C), bez prania wstępnego.

Moja opinia

Płyn naprawdę poradził sobie z moja pralką. Pozostała tylko niewielka smużka kamienia pod zbiornikiem na detergenty, która chyba wymaga pomocy mechanicznej. "Straszne potwory" zniknęły, a razem z nimi nieprzyjemny zapach. Płyn do czyszczenia pralki ma zapach taki jak odkamieniacz z Lidla. Jeżeli chodzi o cenę to nie jest wygórowana. Jednak, jak później czytałam inne porady na temat czyszczenia pralki przy użyciu nakrętki domestosa, to jednak domestos wychodzi taniej. Tylko jeszcze tego sposobu nie próbowałam. Gdy tylko znów zaatakują moja pralkę "straszne potwory", domestos pójdzie w ruch. Ciekawe czy sobie poradzi z nimi.

Pralka po zastosowaniu płynu do czyszczenia pralek

Skład: poniżej 5% niejonowe środki powierzchniowo-czynne; kompozycja zapachowa.

Producent: Global Pollena S.A.

Cena: ok. 5 zł

Ostatnio zastosowałam inny płyn do czyszczenia pralki. Tym razem z Roska. Pralka nie była  tak doczyszczona jak powyżej. Dodatkowo po skończonym praniu z pralki zaczął wydobywać się dziwny zapach, który z dnia na dzień był coraz gorszy, a przed zastosowaniem tego płynu nic nie śmierdziało. Teraz wstawiłam pralkę na pusto z "domestosem". Zobaczymy jaki będzie efekt.

A może masz brudną zmywarkę? Jeżeli tak, zapraszam tutaj.


Płyn do czyszczenia pralki - czy warto kupić? Płyn do czyszczenia pralki - czy warto kupić? Reviewed by testowaniaczas on 18:41:00 Rating: 5

17 komentarzy:

  1. Zdjęcia przed i po mówią same za siebie - warto zainwestować te parę złotych i cieszyć się dłuższą żywotnością pralki - ja swoją kupiłam za niewielkie pieniądze w maxelektro https://www.maxelektro.pl/agd/pralki/https://www.maxelektro.pl/agd/pralki/ i staram się o nią dbać jak tylko mogę, żeby służyła jak najdłużej. Niestety ale sprzęt AGD ma swoją "datę przydatności" i trzeba o niego dbać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda z tą "datą przydatności". Poza tym kto chce prać swoje ubrania w brudnej pralce? Tak samo jest ze zmywarką. Zapraszam na posta http://testowaniaczas.blogspot.com/2015/09/pyn-do-czyszczenia-zmywarki-czy-warto.html

      Usuń
  2. ja uważam, że nie warto kupować żadnych detergentów do tego. wystarczą domowe sposoby jak ocet, kwasek cytrynowy czy też domestos.

    Pozdrawiam
    MArek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ocet nie pomógł, a dużo zużyłam. Domestos jak i środek do czyszczenia pralki, to chemia, jednak z domestosem nie próbowałam, bo nie wiem ile go użyć żeby nie narobić szkód. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. "nie warto kupować żadnych detergentów" "wystarczą domowe sposoby jak ocet, kwasek cytrynowy czy też domestos."
      Przecież Domestos to detergent...

      Usuń
  3. Domestos - siknąć troche do bębna :), ocet, kwasek cytrynowy, soda oczyszczona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio eksperymentowałam z domestosem i szału nie ma. Uszczelki nadal są brudne. Może za mało dodałam?

      Usuń
  4. Domestos radzi sobie doskonale ;-)
    http://moja-prowincja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze używałam tylko tabletek do odkamieniania i nie wiedziałam kompletnie co zrobić z zabrudzeniami. Dzięki Tobie w końcu wiem czym to czyścić :) Dzięki wielkie za poradnik, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super!
    Warto wiedzieć!
    Ja używam czegoś innego. Też dość skuteczne.
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie, że udało Ci się tak szybko rozwiązać ten problem i już nie śmierdzi z Twojej pralki. U mnie było bardzo podobnie, ale zdecydowałam się na wymianę pralki na inną (nie otwieraną z góry), ale stara miała też swoje lata ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe ile autorka dostała kasy za reklamowanie środków z biedronki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, muszę Cię zmartwić. Autorka nic nie dostała i jeszcze za płyn zapłaciła.

      Usuń
  9. czy zapach po płynie z Rossmanna zniknął? To był ten płyn z firmy domol? https://www.rossmann.pl/Produkt/domol-plyn-do-czyszczenia-i-pielegnacji-pralki-250-ml,347482,6253

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.