Dzbanek Aquaphor Prestige - test

Do testowania otrzymałam dzbanek Aquaphor Prestige w kolorze czerwonym. Pierwsza rzecz, na którą zwróciłam uwagę po wyciągnięciu dzbanka z opakowania, to solidność wykonania. Wszystkie elementy idealnie do siebie pasowały. Poza tym użyto dobrej jakości materiału, nie czuć było zapachu plastiku. Dzbanek jest duży. Całkowita pojemność dzbanka to 2,8 l, co przy naszej rodzince doskonale się sprawdza.




Dodatkowo dzbanek Aquaphor Prestige posiada bardzo ciekawą pokrywkę. Nie trzeba jej zdejmować, aby wlać wodę do środka. Wystarczy tylko przesunąć przycisk i panel pokrywki rozsuwa się, tworząc przestrzeń do nalania wody.




Poza tym na pokrywce znajduje się mechaniczny wskaźnik, który pokazuje nam kiedy trzeba wymienić wkład filtrujący. Informuje nas on o przybliżonym % stopniu zużycia filtra. Liczone jest to przy każdym przesuwaniu ruchomego panela, więc bez potrzeby nie bawcie się tym :-)


Do dzbanka dołączony został filtr B100-5, o podwyższonej zawartości środka bakteriobójczego. Filtr wystarcza na ok. 3 miesiące użytkowania. Dodatkowo, można zaopatrzyć się w filtr B100-6 do twardej wody.




Przygotowanie dzbanka przed pierwszym użyciem

Należy postępować zgodnie z instrukcją widoczną na poniższym zdjęciu.


Wyjmujemy filtr z dzbanka Aquaphor Prestige i myjemy dzbanek pod bieżącą wodą. Następnie zanurzamy filtr w dzbanku na 10 minut



Po upływie tego czasu wkładamy filtr do dzbanka Aquaphor Prestige i filtrujemy wodę w sumie 3 razy. Dopiero 3 filtracja pozwala cieszyć się nam smaczną i czysta wodą. Pamiętajcie, postępujemy tak tylko przed pierwszym użyciem filtra. Czyli jak zmieniamy filtr na nowy, czynność tę powtarzamy.


Obudowę dzbanka Aquaphor Prestige można myć w zmywarce, natomiast pokrywkę z licznikiem myjemy ręcznie ciepłą wodą z delikatnym detergentem.

Jeżeli wyjedziemy na urlop i wkład dzbanka pozostanie bez wody powyżej tygodnia, należy przed ponownym użyciem namoczyć go w wodzie przez ok. 30 minut.


Teraz pora na test

Wzięłam dwie szklanki. W jedną wlałam wodę prosto z kranu. W drugą nalałam  wodę przefiltrowaną przy pomocy dzbanka Aquaphor Prestige. Wyniki?

Woda przefiltrowana dzbankiem Aquaphor Prestige jest zdecydowanie słodsza i "aksamitna" w smaku.

Postawiłam szklanki obok siebie na białej kartce papieru. Woda z kranu miała barwę lekko żółtą, natomiast woda przefiltrowana dzbankiem Aquaphor Prestige była klarowna i czysta. 


Kolejnym testerem był mój synek. Rano poprosił mnie o picie do przedszkola. Powiedziałam mu, że mogę mu dać tylko wodę, bo nie mam nic innego, a przecież w przedszkolu też jest woda.

On na to: "Mamo, ale w przedszkolu nie ma takiej przefiltrowanej". Przekonał mnie tym jednym zdaniem :)

Dodatkowo, pokusiłam się o głębsze testowanie i poddałam wodę testom w laboratorium za pomocą konduktometra. I jakie były wyniki?

Wynik wody przed filtracją

Wynik wody po filtracji w dzbanku Aquaphor Prestige

Woda przed filtracją miała przewodnictwo o wartości 598 µS/cm, a po filtracji w dzbanku Aquaphor Prestige wartość ta wynosiła 289 µS/cm. Pewnie jednostki nic Wam nie mówią, ale powiem Wam, że niższa wartość świadczy o tym, że woda została oczyszczona i jest mniej twarda.

Odkąd mamy dzbanek Aquaphor Prestige woda butelkowana stoi nieruszona. Wszyscy domownicy piją wodę filtrowaną, bo jest bardzo smaczna.

Cena dzbanka: ok. 80 zł,

Cena filtra: ok. 15 zł

Producent: Aquaphor



Dzbanek Aquaphor Prestige - test Dzbanek Aquaphor Prestige - test Reviewed by testowaniaczas on 10:36:00 Rating: 5

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.